Pages

Monday, May 21, 2007

虛構

有些blog一直被人看為全屬虛構. 我沒有特別追看, 只是偶然跑去看看, 虛構與否, 沒多考究.

這個虛構一說, 我忽然有個構想, 不如自己也弄個新的blog, 一個虛構的blog, 一個以自己虛構出來的身份, 性格, 的人物來寫一個生活blog.

當然不會給人知道背後的作者就是本人. 然後暗地裡寫, 半公開形式地寫.

或許它會是潛意式的我的反映, 又或是我渴望成為的另一個我.

唔... 讓我構思構思.

看來蠻好玩的!

10 comments:

Peg Peg said...

yeah, it's like directing ur own movie in ur head, u can be anyone in that film, and hv the wildest guess.... i do it a lot.... in my head... haha

冬冬 said...

i have one ar... nobody knows it's me... it's actually kinda fun!!! :)

Anonymous said...

唔驚玩玩下變精神分裂咩?

mad dog said...

fastidious: peg peg, it's u. so are u starting ur own blog now?

冬冬: 都聽過你講過吓, 以為果邊半公開添. 完全無熟人知?

3: 宜家都一向精神分裂啦, 唔怕. 其實同你宜家寫兩個blog差不多, 只不過其中一個係唔公開blog主身份/事實... :)

Anonymous said...

咁精神分裂我都一向有... XD

Anonymous said...

3: :) ha.

Anonymous said...

好呀,咁你寫啦...
我地會唔會有份睇?

Anonymous said...

啤: 都話會隱蔽咁寫, 你有機會睇都唔知係邊個寫. 唔會好似呢度咁揚既. :P

Anonymous said...

interesting tho...actually it may help you to explore your hidden characters too!!!

Anonymous said...

kajie: yeah, that's what i think. and i could talk more abt my secrets over there! :)