Pages

Sunday, August 27, 2006

形容自己

二姊說讀過李碧華一篇散文, 說用三句四字詞來形容自己, 今天我想了好一會, 想到這三句:

忽冷忽熱

外冷內熱

優柔寡斷

*找來Wisteria(紫藤)及Lilac(紫丁香), 因為玩過blogthings的遊戲, 我就是紫色的花啊(噢, 忘了我也可以是Violet紫羅蘭).

也問了母親這個問題, 她給自己的三句是:

活力充沛
母慈女孝
主恩滿溢

然後叫她給我三句, 竟然是:

無從稽考
難以捉摸
熱愛家庭

母親也說我難以捉摸, 那我可真是個怪人?

2 comments:

Anonymous said...

You Are an Orange Flower

An orange flower tends to represent boldness, energy, and warmth.
At times, you are courageous, like a poplar tree.
And at other times, you are hopeful, like an orange iris.

Anonymous said...

I am purple flower too.
haha, I also like this blogging test too, I always go there.