Pages

Tuesday, August 08, 2006

又病

昨晚吃過六月生病時吃剩的喉嚨痛及鼻水藥, 今早未吃, 但現在看著電腦, 已疲倦得想立即倒在床上. 一會兒吃過午餐再吃藥, 必定會更倦.

怎麼又病了?! 三個月內第三次, 很少炎夏都病得這樣頻密. 一定是前陣子看過中醫要戒口, 沒有吃牛反而天天吃雞的後果! 還有當天的蒜片椒鹽牛"利", 及那個老麥魚柳包餐! 不打算早點回去或又告病假了. 今晚還要趕回去等大大老細的電話, 終於等到做appraisal了. 今天看過他電郵過來的report, OK啦, 年年如是. 在這間公司, 沒有突然叫你執包袱已是幸運.

看來, 今天沒有氣力再寫了, 去網友的blog流連一下倒還可以.

今天, 以及未來數天, 又是粥, 粥, 粥, 麵包, 麵包, 麵包... :(

我真的病了的症狀:

1. 現在穿了公司室溫13C時才穿的jacket

2. 今早一不識趣的同事說:"你又穿這個style, 你真是一個迷來的!"(他不是說"style", 而是指我近來喜歡穿某類型的衣服). 一回來便覺得很煩, 但這位人兄又頗熟絡, 所以我回敬了一句:"呢D唔係叫XXX(他指那種style), 咁你係唔係光頭oY?! It depends on how you define it!" (我知道有人聽到並暗暗地笑...) --> 我的另一半常常提醒我, 小心在街上被人打!

3. 記者同事又拿了一盒大大的Krispy Kreme回來, 今天開幕. 這盒doughnuts很多, 不同味道, 還有我最喜歡的朱古力味, 他們叫了我兩次, 我都婉拒, 可知我真的沒有胃口吃了.

11 comments:

梁巔巔 said...

Blogger 感冒症侯群.

去我度 look look 吧~

mad dog said...

visited already. thanks... :)

Anonymous said...

偶來,這天第二次見到blogger 小病;還是少上網,多休息。 =)

Anonymous said...

我認識的人又病了的今天連我有4個... :(

p.s. 工作需要九小時上網, 你話點會唔成日blog...

Kajie said...

I m sick too...

I guess...i got cold when i was on the bus this morning...

Yes, "white congee" is my only food!

take care & get well soon!

Anonymous said...

ai, u are the 5th person that i know who got sick... take care!

Anonymous said...

保重啦﹗

Anonymous said...

pray for u !

Anonymous said...

thanks madeline and anonymous!

Kajie said...

Hope u r much better...i feel better today...after whole day rest and "white congee". I bet you if you really take "white congee" for whole day, you will get well soon! sure, if you have "white congee", you cant eat oily/ spicy food, only simple food available i.e. salted eggs, or those food for eating congee (e.g. fu yu), i think you will feel much better, at least your stomach...

I can't eat anything coz when i get cold, my stomach is bad too..so eating congee is my only choice.

Take care and get well soon :)

mad dog said...

thanks kajie. will go buy some beef congee, i love meat...
slept 10-11 hours last night, still tired, but don't want to take sick leave again. just did my appraisal last nite, and better keep my good record.