Pages

Tuesday, November 27, 2007

Right & Wrong

Right person, wrong time; Right time, wrong person

Right shampoo, wrong hair; Right hair, wrong shampoo

Right food, wrong stomach; Right stomach, wrong food

Right job, wrong person; Right person, wrong job

Right boss, wrong employee; Right employee, wrong boss

Right kids, wrong parents; Right parents, wrong kids

Right dance, wrong music; Right music, wrong dance

Right blog, wrong readers???(waha!) ; Right readers, wrong blog

Right government, wrong people; Right people, wrong government

Right leader, wrong press; Right press, wrong leader

Right story, wrong director; Right director, wrong story

Right mood, wrong space; Right space, wrong mood

然後想起電影"長恨歌"中的宣傳語: 在錯誤的年代, 總碰到自以為對的人

13 comments:

梁巔巔 said...

Hummmm~~~ 人生, 往往充滿方謬~

Anonymous said...

你入嚟做乜? 唔歡迎你呀!!!! >__<

Anonymous said...

所以,常常覺得萬事講求timing。timing唔啱,做再多嘢都係徙氣。

Anonymous said...

正念正念。不看成對與錯,學習自製時機來欣賞。先感恩自己還有「錯」的機會,然後嘗試找「對」可以用在其他地方的機會。

咪咁灰啦你。都話版面改咗灰色影響你正念架。

Anonymous said...

不會說愛錯了人那麼嚴重,只能說是曾經拍錯了拖。不過都幾傷。

Anonymous said...

Right pet, wrong owner

Right song, wrong singer

Anonymous said...

cr: timing非常重要.

3: 喂, 我寫blog時都唔會望住我個template嘅. 個色邊算灰呀. 我仍然勁鍾意. 同埋, 我不流寫嘢都灰灰地架噃, 睇你點interpret. :)

閒趣: 哈! :) 有無分錯了手?

uncle ray: 正! 都諗緊有幾多人幫我諗多兩句! thank you!

Anonymous said...

俾人掟個次咪就係分錯咗手囉,講掟我嗰個呀,haha

Anonymous said...

閒趣: hahaha! 係架, 拒絕我嘅我會覺得佢放錯了手!

虎茶 said...

今次既"錯", 我相信係下一次既"岩". 唔會浪費左. (係咪好阿Q呢!!)

Anonymous said...

虎茶: 都唔錯呀呢個想法!

Anonymous said...

好無奈,再想下去會更灰...

Anonymous said...

cosmicrays: 都唔算灰啫. :) 事實.