Pages

Tuesday, November 06, 2007

Four Minutes 四分鐘

"Four Minutes"(Vier Minuten, 2006)是今年於Max!德國電影節看的電影. 喜歡音樂的不可錯過.

故事發生在女子監獄中, 監獄和音樂怎麼可以扯上關係? 女主角Jenny(Hannah Herzsprung)是一個音樂天才, 小時候被父親力俗參賽, 獲得不少獎項, 卻換來是父親的性侵犯及咄咄逼人. 結果她放棄自己, 更因替人頂罪而入獄. 另一女主角則是Ms. Krüger(Monica Bleibtreu), 一天來到監獄, 負責崇拜中的鋼琴演奏, 亦教授獄中有潛質的女生. 電影就是圍繞她們倆在監獄中的相處及去演奏的預備.

導演Chris Kraus很會運用音樂, OST很出眾, 值得收藏. 不知道是不是AMC Festival Walk的問題, audio track多次過於嘈吵, 美中不足.

攝影是值得讚賞的. 多個鏡頭都給人很大的感染力, 亦相當震撼. 第一幕那個Jenny床頭上吊的囚犯已經給人不能磨滅的印象. 還有當然是她竟然在死者袋中取出煙來.

電影帶出其中一個題目是, 凡事都有兩面的: 音樂, 可以是搖滾亦可以是古典; 人, 可以是好亦可以是壞. 而且這兩面都可以同時出現在同一個人身上. 沒有什麼是必然的對與錯. 搖滾vs.古典, 記得電影初段Mrs. Krüger乘著貨車進監獄時和粗獷司機們在揀選音樂上已清楚看到. 而Jenny更是集搖滾與古典, 好與壞於一身的人版.

電影中有描述黑人音樂, 女同性戀, 性侵犯, 暴力和戰爭等等. 導演都表達得恰到好處. 也有不少flashback, 令故事更有條理.

喜歡片末Jenny在台上被扣押時還向觀眾席的Mrs. Krüger來了一個curtsey(屈膝禮). 之前Mrs. Krüger多次要求一些女孩子向她行屈膝禮, 但都被拒. 而Jenny最後向Mrs. Krüger的curtsey是由衷的致敬, 令人感動.

Mrs. Krüger對Jenny說: "Everyone has a job to finish, and yours is to go to the music theatre and perform... " 我們每個人是不是都有一個任務要完成呢?

四分鐘, Mrs. Krüger要求獄卒給Jenny四分鐘, 一個給她永世難忘, 亦給許多人永世難忘的四分鐘.

欣賞Mrs. Krüger坦白對Jenny說, 要她去演奏, 為的不是Jenny, 是為自己. 人都是自私的, 為什麼不可以?

電影的震撼澎湃, 是需要親眼去看親耳去聽, 看此文只能得知一二.

電影獲十五個獎項.

Technorati tags: ,

11 comments:

Anonymous said...

HELLO~
一番黎就好勤力咁寫呢你~
我懶到出蜘蛛網~:)淨係寫左呢套~

見到你話呢排好多FILM FESTIVAL~真係多得有點嚴重~

我最期待個HKLGFF~ D戲的質素好似...有點回落~不過都會睇~
有冇買?

黎緊法國電影節會睇咩呢~
有套我等左好耐的潛水鐘~又有isabelle~
重有anna.m, Chrysails...

BTW,今次佢好似提前左好多~趁熱鬧咩~全部一齊

重有jewish film festvial~可望望~
three mothers (唔知點解硬覺得有d似volver)同 anne frank remembered~

重有極品廣告~
又講開~有冇訂art festvial?

Anonymous said...

coffee: 琴晚寫完都去你果篇睇咗啦! HKLGFF, 可能睇一兩齣, 唔會咁易full house架呵?
咦, French FF呢三齣我好似無揀, check番先, 唔記得. 多到呢, 人都傻. Jewish都唔知咩年份, IFC個site完全無info. anne frank remembered應該係重點啦. 廣告, 唔睇啦. art fest會睇, 遲少少先訂... :) (仲有三篇德國, 一篇hollywood未寫)

Xavier said...

Hi M,

請問而家仲買唔買到飛睇呢?系咪又一城amc?

thanks. :)

(同埋你個新layout如果d文章可以闊番少少就好了...sorry,只是個人意見.)

Anonymous said...

xavier: Max! 德國電影節完咗啦(我十月廿日睇), 唔知香港會唔會上呢套. 我都知個template 文章一欄睇上去好窄, 其實blogger大部份template都係咁, 不過因為有兩個sidebars, 視覺上好似再窄啲, 其實一樣. 我鍾意個色, 無計. :)

Anonymous said...

HKLGFF~以前易full~
今年就冇咁快la(我覺得)~

jewish本野都未出~無奈~~~:(
但係有好多full左~應該有包場~

art festival年年都full得好快呢~
早d 訂le~:p

哈~我就重有成蘿未寫~
好想寫下drama個"小人國"~但又懶bor~

係呢~有冇睇performance?

Anonymous said...

coffee: 你咁講, 今晚訂art fest啦! 呢輪無睇performance. 本來睇alvin ailey, miss咗. 可能睇拾香紀, 但我個friend話full哂, 睇吓有無得wait俾我...

Anonymous said...

我睇左~梨花夢~
個人認為係近年香港話劇團最impressive的一個~有機會睇睇~


又講開~睇左amazing grace~
好好睇~~:)~story同表達手法都吸引~
可惜好似俾人labeling左係宗教電影咁~

notasyouthink said...

想看!
但不知道我們這兒會不會有。

mad dog said...

coffee: the diving bell & butterfly我都會訂! amazing grace, 我會因為宗教而去睇, 但講解放黑奴反而令我有啲卻步, 可能會悶. 你咁講又可能要睇啦!

muggle: 上網check了, 台灣好像前陣子有電影節上了.(2007台北電影節), 過了對嗎?

Anonymous said...

amazing grace~反而係因為講黑奴所以去睇le我~不過佢講故仔實在講得叻~

法國電影節~我第二日先醒起要買~差d買唔到~真恐怖....urbtix個網成日down~

會唔會睇lions for lamb 呢?
覺得你會有興趣~:)

Anonymous said...

coffee: 我唔記得我個urbtix password, 試用新login name又唔work, 所以要打電話訂, handling charge $20, 不過五場有discount. 七場總數都係$320. Lions for Lambs, 今晚睇咗, 有啲heavy...