Pages

Saturday, November 24, 2007

It Was A Very Good Year

晚上在Dan Ryan喝著Sangria, 然後聽著音樂. 一句 : When I was thirty-five it was a very good year...

原來是Frank Sinatra的歌曲: It Was A Very Good Year

(全首歌詞)

有幾段:

When I was seventeen
It was a very good year
It was a very good year for small town girls...

When I was twenty-one
It was a very good year
It was a very good year for city girls...

When I was thirty-five
It was a very good year
It was a very good year for blue-blooded girls...

歌者演繹的應該是一個步入老年的男人
回望一生, 原來好些年頭都是人生中最美好的一年

三十五歲
二十一歲
十七歲

現在的我, 回望過去, 往往都想到更早的某些年頭是美好的
不知道到了怎樣年邁才發覺原來現在也算是個美好的年頭?
今年, 應該不是最糟糕的一年吧... 雖然有一兩個月曾經覺得是壞透的一年

忽然想起前陣子在澳洲電影節看的"Thank God He Met Lizzie", 這句永遠適用:

The funny thing about happiness is that you don't know when you have it. You remember it.

5 comments:

Anonymous said...

未到離去的一天, 也難定那時候才是the good year.

梁巔巔 said...

Dan Ryan? PP 嗰間? 係嘅話, 妖~ 唔 call o埋我同五師兄!?

"現在的我, 回望過去, 往往都想到更早的某些年頭是美好的
不知道到了怎樣年邁才發覺原來現在也算是個美好的年頭?
今年, 應該不是最糟糕的一年吧... 雖然有一兩個月曾經覺得是壞透的一年"

阿大, 証明福星高照! 淡定!

Anonymous said...

uncle ray: 都係架.

Din: 撐枱腳都搵你地, 影響我心情噃! :P

kristie said...

我細個好鍾意呢首歌的,成日壓住喉嚨唱.

Anonymous said...

kristie: 我第一次聽咋!