Pages

Friday, January 19, 2007

留言

前兩天"Likes & Dislikes"一文中說到喜歡網友的留言及寫留言. 真的, 寫blog其中一樣令人興奮的事情是互動, 亦主要依靠互相的留言.

心情不好時, 網友的溫情留言實在比一顆朱古力來得有效. 心情大好時, 互相在網誌寫留言及傾談, 有時花的時間比寫blog更多, 但又的確樂趣無窮.

這兩天與網友梁巔巔及Aulina(/)在大家的網誌上留言, 各人所寫的都令我笑不攏咀. 其中梁先生作了一句來形容本人, 實在"係佢先寫得出", 看了不得不公諸同好:

"佢咪係溫柔敦厚優美貴氣間歇癲 ed 發作優柔寡斷陰晴不定多愁善感正中總有三分邪邪中總有七分正?賢妻精靈少婦兼 Blah Blah Blah 女人囉~"

Aulina都說, 在公司看留言要小心, 不能大笑...


其實寫了blog一年多, 也確實有好些印象深刻的留言, 讓我列一些出來和大家分享一下吧:

"很好看。很真切。繼續寫啊,陌生人如我的,很喜歡看。" (in response to "七友") - by Josephine

"這兩個星期忙到透不過氣來, 偶然也會翻閱你一兩篇的文章. 我往往都會被你那豐富且多姿多彩的插圖吸引而多瀏覽幾分鐘。果然了不得! 不懂得中文打字及很久沒有中文書寫的我, 今天都不禁提起筆來。相信你的超強觀察力和記憶力的而且確為你的文章加添不少點滴。這篇也是其一。 透過翻閱你的文章才知道你寫的比你說的更多。不過, 從你的分享和評論當中加深了我對你生活點滴的認知。這仿如你另一把聲音! 雖然只不過是數行的文字也花上我大半小時, 你的心機真的有目共睹。在此柷福你早日夢想成真… 出本書, 拍套戲, 生個仔 …" (in response to "七友") - by 05838

"每天都會瀏覽一下連結的網誌,你差不多天天都寫,真的寫得很勤呀!很喜歡你的文字,淡淡的將日常生活娓娓道來。雖然不認識你,但讀的日子久了,也好像身邊一位很熟悉的朋友。" (in response to "七友") - by Happy Prince

"我很喜歡這篇很溫馨的故事"(in response to "與母親一起走的路") - by 哮廊

更早期的留言:

"有呀! 我是你的讀者!"(in response to "沒有熟客的部落") - by 五師兄 (那時他的blog還在blogger這邊呢) -- 這個可能是第一個我在這裡收到最早又最具鼓舞作用的留言!

"我也來做妳的讀者吧! 努力呀!" (in response to "沒有熟客的部落") - by Katrina

"Nice blog! One of the best in HK writing in Chinese." (in response to "沒有熟客的部落") - by chaxiubao

另外偶然也收到一些讀者的電郵, 十分誠懇親切, 都在這裡謝謝大家的支持!

8 comments:

梁巔巔 said...

And I never thought I'd feel this way
And as far as I'm concerned
I'm glad I got the chance to say
That I do believe I love you
And if I should ever go away
Well, then close your eyes and try
To feel the way we do today
And then if you can remember...


Keep smilin', keep shinin'
Knowin' you can always count on me, for sure
That's what friends are for
For good times and bad times
I'll be on your side forever more
That's what friends are for


Well, you came and opened me,
And now there's so much more I see
And so, by the way, I thank you
Oh and then, for the times when we're apart
Well, then close your eyes and love
With the words that's comin' from my heart
And then if you can remember, ...


Oh, keep smilin', keep shinin'
Knowin' you can always count on me, for sure
That's what friends are for
In good times, in bad times
I'll be on your side forever more
That's what friends are for


Oh, keep smilin', keep shinin'
Knowin' you can always count on me, for sure
That's what friends are for
For good times and bad times
I'll be on your side forever more
That's what friends are for


keep smilin', keep shinin'
Knowin' you can always count on me, oh for sure
Cause I tell ya
That's what friends are for
For good times and for bad times
I'll be on your side forever more
That's what friends are for


For sure,
I won't leave for sure
That's what friends are for

http://www.sappylovesongs.net/FriendsAreFor.html

^~

Anonymous said...

thank you!

Anonymous said...

哦!那?故事,?了?么久我??得.
真的很?心.

Anonymous said...

這陣子練歌疏懶加上久咳的手尾未清,清唱不好聽,要不馬上拿咪錄下再貓。下次啦。

Anonymous said...

thanks Qixiao & Aulina!

Anonymous said...

我覺得你寫blog真係好落力~加油~Go on!

Anonymous said...

見到你日日有文登,不得不寫一個「服」字,你讀書時想必是準時交功課的學生吧。

我做事就沒有紀律得多,有心水內容但無時間寫,有時間就無心機寫,現在希望可以勤力一點。

不快樂的事比快樂的事多,見到我小小的留言(其實我留言向來一句起兩句止)能令你難忘,是為2007年1月22日的第一件快樂事。

Anonymous said...

Mr. Bibe: thank you!

Happy Prince: 係呀, 你既留言都好有鼓舞作用, 更係較早期已開始俾支持我既網友, 多謝哂!