Pages

Wednesday, September 19, 2007

TALLINN, Soviet Union—Estonia, circa 1980.
© Gueorgui Pinkhassov / Magnum PhotosNORMANDY, France—Near Fécamp, 1993.
© Gueorgui Pinkhassov / Magnum Photos
CHÂTEAUX, France—1995.
© Gueorgui Pinkhassov / Magnum Photos
FRANCE—Between Saint André de Sangonis
and Saint Félix de Lodez in the Languedoc Roussillon region, 1991.
© Raymond Depardon / Magnum Photos

Source: Today's Pictures ~ Fall Is in the Air (slate.com)

秋, 給人舒服的感覺
上面幾張相片雖然給人冷冷的灰暗
但就是美
我喜歡秋風撲面
我喜歡偶爾的蒼涼
夏天出生的人, 從來都不喜歡炎夏
除了到海灘對著沙聽著浪

不過天氣轉變, 許多人的情緒都受影響
希望可以既享受到這個秋天
又不會被它影響情緒

20 comments:

Anonymous said...

姊姊,好灰下woh. 秋風秋雨愁煞人。

有無D"又到天涼好個秋" feel嘅?

虎茶 said...

當女人諗到秋天可以買秋冬裝時, 長boot, 大衣, 靚衫, 就唔會再有咩傷感啦!!!

Anonymous said...

我喜歡下雨天。要傍沱大雨的,才夠陰涼。

下雨感覺很痛快。雨後挨近窗前,偶而會嗅到青草味,感覺很好。

王老五

Anonymous said...

cosmicrays: 哈, 吰啲相係灰啲, 但都幾靚嘛.

虎茶: 係呀, 最鍾意秋冬嘅時裝! :)

Anonymous said...

anon: 唔, 下雨天, 最怕, 心情都差啲.

sa said...

秋天反而會令我心情好,最怕熱天,會令我心情煩燥,呢幾日over30度,幾唔開心呀~

lu said...

i love autumn!

it's my season...

but i don't like how the amercians call it - fall.... that's so down. autumn sounds a lot more beautiful!!!

Anonymous said...

sa: 三十度但濕度低都唔係太辛苦... 不過對眼好乾, 頭髮都乾埋.

lu: 係噃, 好快又到你生日月! :)

Anonymous said...

lu: 大學時成日講fall sem fall sem. :) 北美九月十月最舒服.

Anonymous said...

我最愛秋天!

Anonymous said...

看到fall字,腦海的畫面就是滿地黃葉,其實都可以幾詩意。

最愛秋天了。而冬天可以穿套頭毛衣,把自己包得暖暖,但又未至凍得難受的日子也愛。

mad dog said...

5sh: 秋天真係最正!

閒趣: 滿地黃葉好浪漫. 好掛住北美嘅fall. 其實我幾鍾意冬天, 當然唔係零下十幾廿度果種凍, 少少雪嘅凍就最正.

lu said...

>>好掛住北美嘅fall.

我也是.但有試過九月會去開學時還是熱得滿身大汗.

不過我覺得我學校那裡最美的時候是五月.真的是風光明媚~

Anonymous said...

lu: 九月都熱, 咁你果邊暖啲就真. 我果頭好快凍, 十月已經開heat, 得番幾度. 五月無哂雪係好正, 但又準備final exam, 辛苦也.

Anonymous said...

五月... usually we're done w/ finals la...

such a good time to go up the hills :D

Anonymous said...

lu: 你地quarter system?

lu said...

no bi-semester

but we're definitely finished by 2nd week of may

we had v short winter holidays (2-3 wks) and no public holidays at all...

Anonymous said...

lu: i see... now i forget. but final exam should be around 2nd or 3rd week of May...

Anonymous said...

Hi!
謝謝你來我的網誌!^^

祝福 中~秋~佳~節~愉~快~!

mad dog said...

thanks Susan! 中秋節快樂!