Pages

Saturday, October 13, 2007

喜歡醉

許久沒有大醉.

小醉倒容許自己偶然一次.

其實那根本不是小醉, 應該說是輕微的反應. 因為我的酒量一向都不錯.

今天晚上那杯Long Island Ice Tea是有點份量. 桌上的muffin只吃了面上的皮, 我便開始喝那杯Ice Tea. 喝了幾口已有點感覺. 正!

我喜歡那種感覺.

人, 有時就是需要那份失控的感覺.

人, 喜歡操控, 但有時也喜歡失控. 就像電影"Hallam Foe"裡Kate對Hallam說: "Sometimes I like sweet, sometimes I like sour, sometimes I don't know what I want." 完全道出了我的心聲. 相信也是許多人的心聲.

就在那一刻, 有些事情很想去做.

都說我的酒量不錯, 那份令人心醉的感覺, 只維持了一個小時也沒有.

17 comments:

Anonymous said...

可以在受控的情況下少少失控才會好玩=p

Anonymous said...

我不喜歡醉呢? 又嘔又不知自己幹了甚麼...

Anonymous said...

微醺最美。酒醉三分醒,趁著酒意,大膽做些說些平日不敢做的事與話,妙不可言,賞心樂事。:)

梁巔巔 said...

唓, 一杯長島就嚟料, 渣嘢~

Anonymous said...

yes!

I just had a good drink last nite :) i drank a lot of red! felt really good!

Ruth Tam said...

I also like the feeling of high and relax.

mad dog said...

pinocchio: exactly!

uncle ray: 我指嘅當然唔係要嘔嘅醉啦, 何況我從未試過飲到嘔, "冧"哂, 冧到失憶都未試過嘔.

cosmicrays: 好嘅可以"妙不可言,賞心樂事", 衰起嚟又可以好大鑊.

Din: 呢杯都真係唔簡單. 不過我都話飲完一個鐘後乜嘢都無.

kajie: :) u finally have time to relax!

ruth: yeah, it's a getaway somehow.

愛美 said...

我也喜歡醉, 喜歡坐在一旁醉看百態的感覺

Anonymous said...

愛美: 醉看百態, 正. 喜歡醉時所想所感.

laichungleung said...

Moderation lady. Didn't you say your heart is not exactly beating right? Drink red instead of hardcore liquor and in moderation if you must. Your liver and heart are going to thank you for that.

From not a doctor

mad dog said...

laichungleung: ha, thanks for your reminder. not a red wine expert, sometimes i prefer a long island/sex on the beach/tequila sunrise to a class of red wine. ;)

Anonymous said...

"Sometimes I like sweet, sometimes I like sour, sometimes I don't know what I want."

記得“迷失東京”裏面有一句“知道自己想要什麽的話會很幸福”。

mad dog said...

mr bibe: 迷失, 似乎是每個人都會遇到的問題.

xiao zhu said...

醉,有時並非因為杯中物。

mad dog said...

xiao zhu: 不過杯中物係tool囉. :)

程霜 said...

Long Island Ice-Tea? Hahaha!

High Ball glass, easy on ice please.

Anonymous said...

程霜: :) cheers.