Pages

Monday, March 27, 2006

兩堵牆


中四上英文課時, 一天, 印度藉女教師叫我們每人畫一張畫, 隨意什麼都可以, 然後替我們分析. 不曉得她對圖像分析及心理學有多少認識, 抑或只想滿足一下她自己的好奇心.

記得那天我畫的是一幅有兩堵牆的圖畫, 牆壁頗高, 高過人, 兩堵牆就在圖的左邊及右邊, 圖中央有一度通道, 不大不小, 足以讓人走過. 她替我分析, 說我內心深處, 很想越過一些東西, 不知是什麼東西, 可能是一個地方, 一個境況, 一個處地. 回想起來, 這種分析白痴的也會說. 不知怎的, 今天這兩堵牆忽然浮現我的腦海. 是我很想脫離一些境況? 抑或我想離開? 這種感覺, 令我知道, 我今天一定不好過.

我是個情緒起伏不定的人, 一天當中, 可以從十分的心情, 跌到落兩分, 然後反彈到六分, 令人洩氣. 幸而世上有電影院, 否則我很快便要吃Prozac!

5 comments:

TCA said...

?和你主修心理?有???
昨天我和朋友??了一?public blog,到目前就只有2?post,今天?工天,不?得人家的反??如何。那?blog : ?的辛辣面
你?得呢?
可以??心理?上的分析??

imak said...

maddog, r u a psycho?
i don't know if that makes the problem worse, but i personally believe that most women have the same problem as you do, so do i!

i have a book to recommend -- BEING HAPPY by Andrew Matthews. it's easy reading, bringing me back to the basic principles when i get struck every now and then (it's a norm for women to make things much much more complicated than what it actually is, no exception for a psycho, hehee :P).

mad dog said...

哮廊, let me take a look at your new blog. looks interesting!

ak: what did u mean by "r u a psycho"? am i insane or work in the psych field? :) guess u won't think i am crazy. i am not in the psych field, i'm in the media. thanks for recommending me the book. i am not bad at making myself happy, but sometimes get a bit down and upset. will drag myself out of that hole. thank you.

imak said...

sorry maddog... i meant psychologist.

mad dog said...

ak: no problem. i guess i knew what u meant. no, i am not in that field. once thought of being a clinical psychologist, but CUHK didn't admit me... :(