Pages

Thursday, January 21, 2010

閒話

午餐吃什麼其實非常反映那個星期的心情.

越多東西煩擾那個星期, 反而會去吃數次較好一點的午餐, 到餐廳坐下來好好吃一頓. 越平靜那個星期, 反而會求其吃點junk food.

例如昨日是老麥, 今天是KFC. (上星期有三餐午餐是出外吃的)

想說的是, 其實一個KFC午餐A: 兩件雞, 一個薯蓉, 一杯飲品, 是不夠飽的! (定係我食大咗個胃???)

公司的pantry近年來才加設一個sink盆, 以前洗杯要跑去洗手間, 清潔阿姐來時會用水桶把杯子載去洗手間洗. 現在有sink盆了, 阿姐可留在pantry洗杯. 不過從此之後, pantry不只有很多等待清潔的杯子, 越來越多午餐時用完的碟子, 碗筷... 阿姐不時都向我呻: 好多嘢洗呀. 又的確, 為什麼同事們都那麼沒手尾?

13 comments:

c.r said...

now u made me crave for KFCs! :D gonna have some tmr then. :P

不是公主 said...

其實為甚麼自己不去洗?
這個我真的很不明白..

如果沒有空的話, 叫阿姐洗杯子一兩次都可以
為甚麼一定要阿姐洗杯?

飯盒跟餐具更加不用說了.. 為甚麼也要阿姐洗?

Anonymous said...

原來香港的公司有阿姐負責洗杯碟,真好!!
我們這邊的公司全都要自己洗自己的.

清潔公人在公司落班後才來的是有,才不會洗我們的杯碟呀.

mad dog said...

cr: yeah!!! :)

不是公主: 我也不明白. 真想寫張notice叫大家自己洗 :)

gwenzilla: 清潔公司可代僱員工洗杯嘛. 唔係間間公司都請嘅我估.

愛美 said...

我公司的阿姐每朝也會替我們洗杯的, 但我很多時都會自己洗.

D said...

I worked for international firm in US/ HK. People left stuff in the sink. Even the boss send out memo to ask them to clean it; people may clean for a short time but return to normal after a while. Just cannot understand why people left stuff at public sink.

mad dog said...

愛美: 我地個阿姐係下午5/6點先嚟, 好多時都係飲緊水, 唔會俾佢洗... 同埋因為我潔癖, 我寧願自己洗, 費事"交叉感染" :P

D: same here... not too many gwailos though. those inconsiderate ppl r locals.

cr said...

before i quit, i used to be in charge of turning the dishwasher on before i left everyday. @.@ what an "important" job. XD

mad dog said...

cr: ahahah!!!

啊澤 said...

兩件雞, 一個薯蓉, 一杯飲品, 是不夠飽的 (??????)


;O ;O ;O (dramatic music playing)

mad dog said...

啊澤: 果日真係唔識飽喎... :(

啊澤 said...

OR u just happened to be unlucky and got two small pieces of legs and thigh lol

mad dog said...

啊澤: no, the size is normal :(