Pages

Saturday, May 13, 2006

嘗試去記起


昨晚看過"法國五月"的一齣話劇, 走進洗手間, 不知何解, 這首曲在我腦海中不停重複又重複, 但其實它與話劇完全沒有關係, 現在還有許久才到九月. 有時, 我們記憶系統的運作實在令人摸不著頭腦.

Try to remember the kind of September
When life was slow and oh, so mellow.
Try to remember the kind of September
When grass was green and grain was yellow.
Try to remember the kind of September
When you were a tender and callow fellow.
Try to remember, and if you remember,
Then follow.
Follow, follow, follow, follow, follow,
Follow, follow, follow, follow.

一首1960年的歌曲, 那時我的父母還未認識, 都是他們和姨母們熟識的歌曲. Harvey Schmidt作曲, Tom Jones作詞, 如果我搜尋的資料沒有錯誤, 原唱歌手是Roy Orbison. 一首百聽不厭的樂曲, 近期聽到它的場合是去年出席甥女參與合唱團演出, 其他較高班的學生唱的. 沒聽過的也許會覺得老土, 但三十出頭的姐姐們就是喜歡這種舊歌的了!

餘下的歌詞:

Try to remember when life was so tender
That no one wept except the willow.
Try to remember when life was so tender
That dreams were kept beside your pillow.
Try to remember when life was so tender
That love was an ember about to billow.
Try to remember, and if you remember,
Then follow.
Follow, follow, follow, follow, follow,
Follow, follow, follow, follow.
Follow, follow, follow, follow, follow,
Follow, follow, follow, follow.
Follow, follow, follow, follow, follow,
Follow, follow, follow, follow.

Deep in December, it's nice to remember,
Although you know the snow will follow.
Deep in December, it's nice to remember,
Without a hurt the heart is hollow.
Deep in December, it's nice to remember,
The fire of September that made us mellow.
Deep in December, our hearts should remember
And follow.

Technorati tags: ,

7 comments:

TCA said...

?首歌,很危?的,?焊在你的??,不?的播放,直到你“?神?“?止。
哈哈哈哈,我只听?黎明唱的版本;那么?的歌手唱?是那么好听,??明歌?得太好了。
哈哈哈哈哈哈。

mad dog said...

黎明也唱過? 這個我可不知道. 這些經典名曲, 許多歌星都愛翻唱.

TCA said...

黎明演的「玻璃之城
我送上了??,track#10y

Anonymous said...

剛剛看完朋友的blog,她買了一齣我愛看的電影dvd,當然我自己也有,更看了至少五次﹗即時想起另一齣我愛的電影玻璃之城,哼起那首try to remember...,link到你的blog,不約而同的一起try to remember!!! 真巧合﹗

aulina said...

我也想說一看到你的post就想起黎明的驚人演繹,也是揮之不去,可說是午夜夢迴也會驚醒!(但其實我是頗喜歡「玻璃之城」的,奇在所有主角/配角都不是我歡看的!!!)

mad dog said...

so should i avoid seeing 黎明的"玻璃之城"? :P

aulina said...

戲其實頗好看,但歌嘛...