Pages

Tuesday, October 06, 2009

美極

我最喜歡的調味料可能是美極醬油. 尤其是吃蛋的時候.

不論荷包蛋抑或烚蛋, 沒有美極, 有時寧願不吃. 不過去西餐廳時又真的不會有美極, 難道自己帶去?

有時午餐想吃蛋, 會去買個餐蛋通粉. 外賣又怎叫人給我美極呢? 吃豬柳蛋漢堡時當然不會加美極了.

近日終於買了一支美極放在公司. 是日吃西洋菜水餃魚湯米線都落了一點美極, 太好了.

現在我的辦公室私人大櫃子裡, 吃的就只有兩個杯麵和一支美極. :)

13 comments:

Anonymous said...

非常同意,美極與荷包蛋是絕配!

在香港,少數的茶餐廳(如翠華)會有美極。美極好像只在東南亞流行(?)在曼谷的酒店也有,我每次住Sukhothai,吃早餐時都會叫侍應拿美極給我,她們會把它放在碟上很尊貴的拿出來!

v

mad dog said...

v: yeah! 香港真係連一啲茶餐廳都未必有架, 有時會好失望, 心諗呢度都無?!

EEEason said...

有人同我講,美極落牛油果 好正. 我都未試過.

mad dog said...

eeeason: 咁奇... 有啲難想像...

c.r said...

日本就是豉油送牛油果這麽吃的.:D

Al said...

I didn't grow up with Maggie. (mom didn't buy it at all) So when I saw my colleague put Maggie on his lunchbox everyday, I find it weird. Honestly, I dun quite like the smell of it. But then again, I think it's more of a childhood memory.

mad dog said...

cr: 真係呀?

Al: Maggi is the greatest!!! :)

愛美 said...

食荷包蛋, 我鍾意加蠔油!

mad dog said...

愛美: 竟然! 我好似只係食蘿蔔糕先點蠔油 :)

Echo said...

Maggi with fried egg is my favourite when I was a kid, it's also the very first dish that I learned to cook! I can taste my childhood in it. LOL

Echo said...

Guess what, I found a 'German made' Maggi in supermarket over here (Sydney).

mad dog said...

echo: wow German made! tell me if there's any difference!

echo said...

It's more expensive, haha. Will let u know once I tried it. It's got German on the bottle (packaging) too.