Pages

Saturday, October 04, 2008

閒聊

剛和大學友人在msn上談天. 她畢業後一直留在彼邦, 現正修讀神學. 信主比我更遲, 不過比我屬靈幾百萬倍.

閒談間提到許多不同的事情, 都很貼身. 出於朋友間的關心, 亦出於一個屬靈姊妹的提點.

她說到希望每早起床都想起神. Wow... 我說, 我有時一天裡也未必想起神呢... 很渺小.

也問到她一些關於瑜珈的細節. 因為有時自己感到不太舒服... 心靈/思想上. 例如導師敲鐘. 相信一些基督徒在練瑜珈時都有留意到.

最攪笑是, 她說我是"the most diverse woman I've ever met." 或許我夠騎呢吧.

喜歡她提到Billy Graham(葛培理)說過的:"It is God's job to judge. Holy Spirit's job to convict, and My job to love."

2 comments:

茱利亞 said...

Thanks for your sharing and great reminder. I think we really doing the "judgment" task too often.

mad dog said...

茱利亞: right. :)