Pages

Tuesday, October 21, 2008

浪漫

電影"Vicky Cristina Barcelona"裡有這樣的一句對白:

"Maria Elena used to say that only unfulfilled love can be romantic." ~ Juan Antonio

得不到的永遠是好的. 得不到的愛情才浪漫.

不一定啊.

浪漫可以很廣泛, 可以很實在, 可以很微不足道.
或許浪漫總是過去式多於現在進行式?

浪漫是...

你不愉快時我也不愉快
你快樂時我也快樂
寬恕
包容
看見你許多的缺點, 也讓你看到我許多的缺點
心有靈犀
話題說不完
可以告訴你你的新髮型很醜樣

當然我也記得那些沒結果的浪漫. 一樣刻骨銘心.

4 comments:

Anonymous said...

我想"心有靈犀"是最浪漫的事。

mad dog said...

uncle ray: :) 你同你啲貓有無心有靈犀呀?

Snowdrops said...

"看見你許多的缺點, 也讓你看到我許多的缺點"

Very unusual defintion of romantic, but I very much agree with you there :) It reminds me of how Robin Williams (as the psychology professor) described his relationship with his late wife to Matt Damon in Good Will Hunting.

mad dog said...

snowdrops: oh Good Will Hunting, it was on cable tv couple of weeks ago. i really forget that little detail.