Pages

Wednesday, October 27, 2010

遇上另一擁躉

說的是林燕妮的擁躉.

這天要等人, 跑了去書店逛一圈, 揀了兩本林燕妮. 書架上只有她四本書, 我拿了兩本. 在看時, 另一女子正在找, 又問店員. "啊, 見到喇! 呢度... "

"我拎咗兩本... " 想她或許也想買我手上的兩本, 便對她說.

"咦... 呢本我都想買... "

"呢本係咪新架呢? 我係咪有呢? 好熟口面... "

"呢本係舊架喇... 我記得個名, 細個時睇過架... "

"唔係噃, 零九年七月初版, 新架... "

買了她的書多年, 好像是第一次遇上她的擁躉, 然後有一面之緣. 她本人, 我也遇上好幾次了, 親筆簽名也拿過了, 是某年的中秋節, 金鐘的Furla店. :)

4 comments:

莎莉蛋糕 said...

我很喜歡她在"壹仔"的專欄,不完全認同她的觀點,但十分欣賞她的坦率。

Cooking Meow said...

我都買左呢本.. 睇左一半未睇完

不過都學到好多野

mad dog said...

莎莉: 我真係由細睇佢睇到大架 :)

Cooking Meow: 係, 學到好多嘢.

Kempton said...

You and your readers may have watched this March 2010 RTHK program already but just in case, I have enclosed the link. I think Mr. Yim had done a wonderful series of interview. I've learned a lot.

品味人生 - 第九集 林燕妮 「緣是世外人」

http://programme.rthk.org.hk/rthk/tv/programme.php?name=flavours&d=2010-03-20&p=4674&e=&m=episode

P.S. The accompanying Apple daily article "林燕妮的盛宴 – 嚴浩 – 2010年03月20日" is also worth reading. I've re-posted the article in my Chinese blog.