Pages

Friday, July 10, 2009

介紹吓

有網友曾經問我通常在哪裡得悉電影節的資料, 許多時都要看我提及才知道, 但多數已經完結了. 好的, 昨天看到一些將會放映的電影, 或許大家有興趣.

德國電影 ~ HK Film Archive (urbtix)

Crazy 我的少年傻傳 (2001)
July 24 Friday
director: Hans-Christian Schmid

Requiem 安魂曲 (2006)
August 28 Friday
director: Hans-Christian Schmid

Beyond Silence 無音曲 (1997)
Sep 25 Friday
director: Caroline Link
***當年我看過了, 非常值得推介!!!

戲 夢 人生 ~ 方育平回顧展

你是否看"獅子山下"成長的一代? 我是呀! 如果你是更年輕的, 值得去影院看!
還有"人間有情", "歲月流情", 另有五齣電影, 座談會等
July 17 to Aug 9
地點: HK Film Archive

法國電影新浪潮50周年紀念

Jean-Luc Godard
Sep 4 to Nov 29
地點: HK Film Archive, HK Science Museum, HK Space Museum

建築是藝術節09

詳情請看網頁

12 comments:

sherry said...

方育平的「父子情」也不錯,大學上課時睇過,很感動,有點似曾相識的感覺。不過叫現在的年青人看,他們未必有feel.

Mag Yip said...

Mad dog..

講起德國電影,
你有否聽過"Krabat"呢套電影呀??
我查過香港好似上年係藝術中心上過,
通常呢d情況呢!!
會唔會無機會睇到呢套戲0家??

c.r said...

嘩~説不定我還可以趕上jean-luc godard! :D
謝謝提醒!

mad dog said...

sherry: 唔同年代更加值得一睇嘛 :)

Mag: Krabat, 唔識呀. 係邊一年嘅電影? 有時都可能再放映, 不過唔知. BC機會可能大少少.

cr: 你到時返咗嚟? :)

lize said...

謝啦!
我還做了一件很懶的事,就是copy 你那份電影list ,再按著來揀戲,託人買戲/下載。有時錯過了又或者去唔到睇(你知通常都係唔就腳得一場),咁都係一個辦法。

mad dog said...

lize: u r welcome :)

Anonymous said...

Blindness(盲流感)DVD出咗一段日子,我早排咗,算有Feel!我諗會係你杯茶.....你睇咗未?
同大家Blog一Blog吖!?

mad dog said...

anon: 有機會會睇. 多謝! :)

mad dog said...

lize: 有無睇到我話Francois Ozon套"Ricky"上咗? IFC有得睇!

Kempton said...

For some reason, the few (two?) Godard I tried gave me headache!

re: Blindness. I quite enjoy their final cut. (They've made some changed to the Cannes version which was reviewed by critics.) Producer Niv Fichman and Writer/Actor Don McKellar came to Calgary last year and I shot some Q&A and got a chance to talk to them. It is a film that is worth checking out.

mad dog said...

kempton: right, i don't like some of godard's films either.

Snowdrops said...

Thanks for the list, I'd love to be able to see those "Beneath the Lion Rock" episodes again, brings back so much memories indeed...

Actually one of my old classmates was a child star in one of them, if I remember correctly!