Pages

Monday, May 25, 2009

幾句

1. 不知道是否人老了, 近來越來越喜歡看舊片. 自電影節期間看完三齣Bergman一齣Antonioni之後, 又看了三齣Jacques Tati. 即將看多一套Antonioni和Albert Lamorisse的Red Balloon. 在大銀幕看舊片很難得. 以前讀書看得多, 之後便少看舊片. 近來看的都令我大開眼界.

2. 低調的意大利電影節又來了. 未揀.

3. 點解美國咁唔負責任完全任由H1N1繼續蔓延四方?

4. 今晚要早瞓. 好攰.

5. 星期四有假放, 真好. 今年還未吃過糭.

6. 夏天又到, 不過好像許久沒游泳了. 對上一次難道就是關島? wow... 不得了.

7. 近來好像喝多了酒, 母親也問: 又飲酒呀? 睇住噃.

8. 兩周一聚的"五年後... "我是不會寫的了. 因為連五天後我也不知道是怎樣, 五個月更加不知道, 何況五年後? 這些問題連在公司要人做的appraisal也勉勉強強寫點交功課. 五年後, 算了吧. 對, 我是個沒多計劃的人, 因為人生太多事情都無法計劃. :)

9. 除了"what if"外, 或許最常問的是"since when". 原來記性多好, 回憶多美好, 有時都忘了事情的"since when".

8 comments:

chris said...

積大地好睇呀!有沒有睇Traffic?好笑到暈。

mad dog said...

chris: "積葵大地"呀. :) Traffic無睇到. 睇咗My Uncle, Playtime同Parade.

Echo said...

For pt.8. Agree!
This time last year I was planning to go and work in UK without doubts. But now, the Credit Crunch! Who knows? Never knows!

BTW, my new apartment finally settled today, moving in coming weekend!

3ear said...

可能真係大左或心境老左.
覺得那些二年呀三年呀之後計劃好無謂...
世事好多意家嘛...right!

聶秀康 said...

仲有...個足三兩太乾爭爭了,好似草紙咁!
薯王吾係甜的祇係切得比較厚身,吾會凍變成薯粉!

mad dog said...

edco: right! congrats on ur new apartment, enjoy! :)

3ear: 非常認同. 可以計劃五年後當然係非常幸福美滿, 不過我無咁happy囉 :) 薯王我睇怕未必會試喇. 平時嘅薯條會鍾意多啲.

Mugen C said...

Guess U.S. doesn't want to admit that they are the source of the flu.

If it was happening/originated from China. The whole will be blaming on China/Chinese for not stopping the travelers.

MC~

mad dog said...

mugen c: right, i am a bit fed up. during the SARS, they blame the chinese and said we are eating rats! damn it.