Pages

Tuesday, August 28, 2007

Gym Etiquette

又是看Real Simple發現的好東西. 相信不少人都愛去做gym, 也看過網友們談在fitness center遇著奇人奇事, 千奇八怪, 或許這兩篇連結文章你們都會有共鳴.

"Basic Gym Etiquette":
  • Don’t hog the water fountain.
  • Replace free weights and dumbbells after using them.
  • Don’t change the channel on a TV meant for public viewing.
  • Don’t leave during the relaxation segment of a yoga class.
  • Cancel at least a day in advance for personal-training sessions.
  • Remove the extra weights from the machine when you’ve finished so the next person doesn’t have to.
  • Mark your territory by placing your towel or water bottle on the machine you’re using.
你又有什麼要求想加上?
"Coping with Bad Behavior at the Gym": (文章提供應對方法)
  • Space Invaders ~ "Excuse me, but I’m going to need a little extra room here."
  • Loud Talkers ~ "Excuse me, but your conversation is distracting - would you mind talking off the gym floor?"
  • Smelly Patrons
  • Circuit Breakers ~ "I’m following the circuit, and I’m about to use that machine."
  • Slow Swimmers
  • Sweat Hogs ~ "Excuse me, but would you mind wiping off the bench press before you move on to the chest press?"
  • Machine Lingerers ~ "Are you almost through?"
  • Locker-Room Slobs
  • Chatterboxes
我不喜歡去做gym, 多年前曾玩過一年. 近年都是跳舞, 不過有時也同樣遇到一些不太合作的同學. 有人總是不愛把長長的頭髮弄好, 只紥起一條低低的馬尾, 即結在頭顱底頸背上的, 問題是她流汗不少, 課未上到一半已髮尾盡濕, 當做大動作或轉圈時, 站在她身旁的同學便可能被她的汗水"飛"到, 我領教過數次, 實在不知道如何開口告訴她.

我是有點潔癖, 不過踏進舞室都不會太介意上一課的人扶過的扶把有沒有清潔過, 只好課後自己用濕紙巾抹淨手臂及用消毒紙巾抹雙手. 但也有人比我更挑剔的, 親眼目睹一同學一找到自己在扶把旁的位置便用消毒紙巾抹淨扶把才開始, 果真厲害!

多咀人當然也有, 不過我仁慈, 有時迫不得已都作回應狀, 有同學說: "你都仲睬佢!" 哈!

偶然也有些脾氣不太好的姐姐/師奶, 不過人總有長短, 我有時也頗包容的. :)

10 comments:

admin said...

在更衣室講是非,無論是講不認識的人或是trainer的是非,都乞人憎過有狐狸味

Anonymous said...

maki: hahah! 狐狸味又的確惡頂, 好彩我跳舞好少遇到, 大家都好conscious呢樣嘢.

Mugen C said...

狐狸味... =.=', what I hated the most are those do not wipe down the equipment after used! It grosses me out. :-(

MC~

Anonymous said...

有些人真的很可怕,在gym又更衣室內洗澡完畢赤條條走來走去,有些女人更全身赤裸入去sauna或大搖大擺霸個靘位做mask!

天啊!你不是模特兒天生麗質,點解要迫人看你的醜態!有一回,有一個工作人員為著公眾衛生,口頭勸告一位師奶著番條底底才坐在及桑拿房的木椅上,那女人不感到慚愧,還大聲夾惡:"關你什麼事,你同我收聲吾好煩我,我有自由,我黎係relax!"

吹脹!

Anonymous said...

mugen c: so ppl usually wipe down the equipment after they use it? not familiar w/ gym.

kajie: ha,不過可能外國又興喎.

Mugen C said...

比較有規模既gym係一定有paper towel,spray cleaner放在當眼處供人使用,也有清楚告示叫使用者用後要自行清理,大部份人都会做,可惜總會遇到一兩條唔生性既友仔抹都唔抹就走左去!

MC~

Mugen C said...

絕對明白kajie所說的,有D大隻佬係勁fit...但不代表要迫我睇你身上配件隨意擺動!

MC~

Anonymous said...

mugen c: 原來如此. N年無去gym, 當年去嘅仲係齋女人嗰隻.

Anonymous said...

我所指的是那些100%很可怕的大聲師奶!

mad dog said...

kajie: :) ha. i know.